Andrew Hunt, spoluzakladateľ spoločnosti Aduna, započal svoju kariéru v reklamnom priemysle, kde pomáhal veľkým spoločnostiam úspešne budovať a uvádzať značky na ich trhy. Na začiatku bol nadšený, keď ale zistil, že s produktami, za ktoré bol zodpovedný, sa nevedel stotožniť, začala postupne na inak vždy usmiateho a pozitívne naladeného človeka doliehať depresia. Jeho psychika dospela až do štádia klinickej depresie a keby neakceptoval ponuku od rodinného známeho zúčastniť sa dobrovoľníckej práce v Gambii, komerčný a dravý reklamný svet by ho úplne zničil. Jeho kompetenciou v Afrike bola 6 týždňová spolupráca s malými pestovateľmi ovocia a zeleniny.

 

Afrika ho tak pohltila, že si svoj pobyt predĺžil na 4 roky a sila, pokora, úprimnosť ľudí, sviežosť a pestrosť nádhernej krajiny ho zotavila a inšpirovala natoľko, že sa rozhodol pomáhať miestnym rodinám rozbehnúť si vlastný biznis, čím by získali ekonomickú sebestačnosť a nezávislosť.

 

Tento cieľ sa snaží svojím podnikaním presadzovať až do dnešnej chvíle, pričom neustále podniká ďalšie kroky na to, aby prispel k zlepšeniu kvality života afrických ľudí. Okrem toho chce prinášať kúsok Afriky a jej vitality aj do života ostatných ľudí, práve prostredníctvom zdravých produktov Aduna.

 

Andrew_Nick_Aduna

 

Nick Salter, je ďalším spoluzakladateľom spoločnosti Aduna.

 

Tak isto ako Andrew, aj Nick pracoval pre veľké, nadnárodné spoločnosti a patril medzi veľkých milovníkov africkej kultúry. Rád cestoval a africký kontinent prešiel skrz naskrz. Raz sa zúčastnil na obchodnej ceste v Senegale, kde prvýkrát ochutnal nápoj pripravený z plodu ovocia Baobab. Po jeho vypití si uvedomil, že to čo práve drží v ruke je neskutočne chutné a má obrovský jednak zdravotný, ale i obchodný potenciál. Od toho momentu vedel, kam sa bude jeho ďalšie smerovanie uberať.

 

Počas ďalších pár rokov sa Nick neúnavne venoval prieskumu trhu, dával dokopy podnikateľký plán na neznámy Baobab, pričom náhodou sa dopočul o človeku menom Andrew Hunt, ktorý zdieľal identické ambície. Oslovil ho a dvaja budúci zakladatelia spoločnosti Aduna začali tvoriť spoločný plán, ako vyvolať dopyt po neznámom ovocí Baobab a zmeniť ho na globálne obľúbené a vyhľadávané. To všetko zastrešovalo hlavné poslanie, a to zabezpečenie pravidelného a udržateľného príjmu 8-10 miliónom afrických domácností.

 

Po pár mesiacoch debát a brainstormingu si Andrew a Nick uvedomili, že Afrika ponúka ešte väčší potenciál než si pôvodne mysleli. Viac ako 25% botanických druhov na svete pochádza z tejto krajiny, pričom len mizivé 1% sa dostane na pulty maloobchodníkov s bio a zdravými potravinami.

 

Čo keby existovala značka ktorá by priniesla jednak pozitívne zdravotné účinky konzumentovi a zároveň by zabezpečila nenahraditeľný finančný príjem miliónom drobných pestovateľov a výrobcov? Značka, ktorá by bola symbolom pozitívneho myslenia, sily a vitality Afriky, kontinentu voči ktorému má ostatný svet stále veľké zábrany, predsudky a snaží sa ho držať v izolácii a ľahostajnosti.

 

Tak sa zrodila ADUNA.